Dla amatorów sportów zimowych przygotowaliśmy specjalne pakiety treningów sensomotorycznych. Treningi te polegają na poprawieniu siły mięśniowej kończyn dolnych, zwiększeniu wytrzymałości i stabilności stawów.

Wzmocnimy mięśnie tak, aby były gotowe do pracy w różnych warunkach atmosferycznych, pamiętając o ćwiczeniach na niestabilnym podłożu. Podczas treningu wykorzystamy berety, piłki, równoważnię. Zapewni Ci to większe poczucie kontroli ruchu na stoku, oblodzone odcinki trasy, czy tzw. kopny śnieg, nie będą już takie straszne, a Ty w pełni wykorzystasz sezon na białe szaleństwo. 

Już dziś skorzystaj z naszej promocji! (Tylko do 30.11.2017)

PAKIET I8 indywidualnych treningów / m-c – trening 2x w tygodniu – 680 zł (regularna cena 720 zł) Jeśli chcesz możecie ćwiczyć w 2 osoby. Specjalnie dla Was przygotowaliśmy:
PAKIET II - dla 2 osób - 8 treningów / m-c – trening 2x w tyg. – 1200 zł (regularna cena 1440 zł). 

Sezon narciarski i snowboardowy zbliżają się wielkimi krokami. Białe szaleństwo, oprócz fantastycznej zabawy może nieść za sobą ryzyko kontuzji. Do najczęstszych należą:

  • Uszkodzenia stawu kolanowego:

    • Skręcenia stawu kolanowego,
    • Zerwanie/naderwanie więzadeł bocznych,
    • Zerwanie/naderwanie więzadła krzyżowego przedniego (ACL)
    • Uszkodzenie łękotki,
    • Uszkodzenie mięśnia czworogłowego uda,
  • Uszkodzenia barku
    (głównie u snowboardzistów):

    • Uszkodzenie obrąbka stawowego,
    • Naderwanie bądź zerwanie ścięgien stożka rotatorów.

narty wyciagPamiętajmy, że aby nie zepsuć sobie fantastycznej zabawy i zminimalizować ryzyko kontuzji, do sezonu należy się przygotować. Dotyczy to zwłaszcza osób mało aktywnych fizycznie, pracujących głównie w pozycji siedzącej. Odpowiednie przygotowanie całego organizmu nie tylko pomoże w uniknięciu kontuzji, ale również pozwoli na maksymalne wykorzystanie pobytu w górach.

Dzięki ćwiczeniom przygotowawczym nabierzemy kondycji, wzmocnimy cały organizm a przede wszystkim mięśnie nóg.  To wszystko sprawi, że jazda na nartach czy snowboardzie będzie dla nas przyjemnością  a nie walką ze swoim organizmem.

Pamiętajmy, lepiej zapobiegać niż leczyć!

Na jakie zatem aspekty powinniśmy zwrócić uwagę przygotowując się do sezony zimowego?

  • Bądźmy aktywni fizycznie na co dzień. Regularne pływanie, bieganie czy fitness to doskonałe sposoby na utrzymanie dobrej kondycji naszego ciała. Jeżeli do tej pory nie byliśmy aktywni, zacznijmy budować formę chociaż na 2- 3  miesiące przed planowanym wyjazdem.
  • Wzmocnijmy mięśnie nóg pamiętając o ćwiczeniach na niestabilnym podłożu. Bardzo dobrze się do tego nadają tak zwane berety stymulujące czucie głębokie (propriocepcję). Im lepiej wytrenowane czucie głębokie, tym mniejsza szansa na kontuzję wynikającą z zaburzeń kontroli nad  pracą danego stawu.
  • Do treningu wplatajmy elementy danej dyscypliny sportu – jazda „na sucho” na nartach czy snowboardzie
  • Wzmacniajmy mięśnie przykręgosłupowe oraz mięśnie brzucha. To ich moc i zdolność do utrzymania prawidłowej postawy będą warunkowały zabezpieczenie naszego kręgosłupa przed przeciążeniem.
  • Pamiętajmy o wyleczeniu wcześniejszych kontuzji . Zaniedbanie ich, może doprowadzić do kolejnych, tym razem poważniejszych urazów.

Jeżeli macie jakiekolwiek pytania, bądź nie wiecie jakie ćwiczenia będą dla was odpowiednie, zapraszamy do gabinetu RehaFit Centrum Sprawności J

Na miejscu nasi fizjoterapeuci pomogą Wam odpowiednio przygotować się do sezonu.

narciarstwo