Powrót do formy po ciąży

Powrót do formy po ciąży powinnaś zacząć już po 6 tygodniach od porodu, w momencie, w którym ginekolog stwierdzi, że Twoja macica już się obkurczyła i wszystko zostało wygojone.
 
Oczywiście nie mamy tu na myśli pójścia na siłownie i dźwigania ciężarów. Na razie wystarczy Ci dźwiganie swojego malucha?

Pierwsze ćwiczenia polegają na kontroli swojej pozycji, na pewno każda mama stojąc przed lustrem zauważyła, że jak się wyprostuje, „urośnie do góry” to cała sylwetka dużo lepiej wygląda i brzuch również się chowa.? Tak to prawda, nasz brzuch nigdy nie powinien być rozluźniony całkowicie.

Pamiętajcie, żeby na początku nie przeciążyć organizmu. Nic na siłę, żadne ćwiczenie nie powinno powodować bólu. Przynajmniej na początku?

Zalecamy nie zaczynać treningów samodzielnie. Na początku dobrze jest się skonsultować z fizjoterapeutą. Oceni on stan Twojego brzucha i blizny - jeżeli był poród przez cesarskie cięcie.

To fizjoterapeuta zdecyduje czy potrzebna jest terapia mięśnia prostego brzucha czy wystarczy sam trening, a także precyzyjnie i bezpiecznie dobierze ćwiczenia do Twojego stanu i kondycji. 

W naszym gabinecie fizjoterapeuci pomagają w sposób bezpieczny wrócić do formy sprzed ciąży.  Początkowo treningi są krótsze, mniej wyczerpujące, ale z czasem stają się „normalnym” treningiem motorycznym. Po 3 miesiącach (kiedy dziecko zaczyna już trzymać samodzielnie główkę) możesz zacząć trenować ze swoim Maluchem. 

Zapraszamy!